Zwiększenie konwersji na stronie www

zwiększenie konwersji na stronie www

Wykonanie strony internetowej, która będzie cechowała się wysokim współczynnikiem konwersji nie jest proste. Strona www musi być atrakcyjna wizualnie dla użytkownika, ale także powinna skłaniać go do konkretnego działania. Przedstawiamy sposoby na to w jaki sposób zarazem zachować wizualny aspekt witryny oraz jest podnieść jej konwersję.

Minimalizm

Zapomnij o natłoku grafik i wodotrysków. Takie elementy na stronie www jedynie rozpraszają użytkownika a na pewno nie powodują, że odbiorca wykona konkretne działanie. Zaśmiecony układ strony jest czymś co zniechęca ludzi do zagłębiania się w witrynę. Zdecydowanie lepiej jest tworzyć strony harmonijne, które z przyjemnością się ogląda. Musisz zachęcić użytkownika aby scrollował witrynę z ciekawością.

Teksty i czcionki na stronie muszą ze sobą współgrać. Każdy z elementów powinien harmonizować z drugim dodając mu wagi. Jeśli od początku nie zadbasz o doskonałą harmonię i przejrzysty układ to Twoje przesłanie utonie w gąszczu zbędnych informacji. Dlatego postaw sobie podstawowe pytanie: jaki jest cel istnienia Twojej witryny internetowej? Może brzmi to trochę patetycznie jednak doskonale sprawdza się w sztuce projektowania stron internetowych, ponieważ właśnie tworzenie stron to sztuka i możemy to stanowczo powiedzieć. To co chcesz przekazać powinno być wyraźnie zaakcentowane, ale oczywiście w dobrym guście, bez przechodzenia ze skrajności w skrajność.

Przykuj uwagę i ją utrzymaj

To co znajduje się u góry Twojej strony (above the fold) decyduje o tym czy użytkownik przejdzie niżej. Dlatego stosuj elementy niebanalne. Nie chcesz chyba aby Twoja strona www została zapomniana przez odwiedzających. Spróbuj ich czymś zaskoczyć. Nie podchodź szablonowo do witryny. W przypadku stron firmowych bardzo ciekawym rozwiązaniem jest dodanie video na sliderze. Musi ono być unikalne. Niech przedstawia na przykład to jak pracują ludzie w biurze. Czym się zajmują. Jak wygląda środowisko pracy. Taki film nie musi posiadać dźwięku aby użytkownik zaciekawił się co będzie dalej. Przedstaw pracowników w ich naturalnym środowisku a zobaczysz jak mocno wpłynie to na wiarygodność Twojej strony internetowej a tym samym – firmy.

Warto na sliderze zastosować strzałkę kierującą w dół strony, co niejako zachęci użytkownika do scrollowania.

dobry ux na stronie www

Stosuj lekkie animacje

Delikatne przejścia na stronie zwiększają jej interaktywność i ciekawią odbiorców. Możesz stosować animacje ikon za pomocą css, co nie przyczyni się do spowolnienia Twojej witryny a spowoduje, że użytkownik z chęcią przescrolluje stronę w dół. Przy tym nie zapomnij oczywiście o tym jaki jest Twój cel. Mianowicie zatrzymanie użytkownika, zaintrygowanie go i spowodowania odpowiedniej interakcji takiej jak zostawienie namiarów kontaktowych bądź wykonanie telefonu do biura obsługi.

Za duża ilość wezwań do działania (CTA), skomplikowana nawigacja i inne elementy rozpraszające uwagę sprawią, że ludzie stracą koncentrację i zapomną o jednym kluczowym działaniu, które chcesz aby podjęli.

Przykładowo wiele elementów na stronie internetowej może zawierać odnośnik “Dowiedz się więcej”. Najczęściej spowoduje to przejście do następnej podstrony, aby otrzymać więcej informacji o produkcie lub usłudze. Zadbaj o to aby były to dokładnie te informacje, których poszukuje użytkownik. Przemyślane linkowanie wewnętrzne jest elementem doskonałej optymalizacji strony www i zmniejsza bounce rate (współczynnik odrzuceń).

Nie sprzedawaj – edukuj

Jeśli w sposób nachalny i krzykliwy kierujesz swój komunikat do potencjalnych klientów, najprawdopodobniej ich stracisz bezpowrotnie. Ludzie wchodząc na Twoją witrynę chcą dowiedzieć się dlaczego mają wybrać Twoją usługę. Jeśli w gąszczu innych ofert wyróżnisz się i dotrzesz komunikatem do odbiorcy – wygrałeś. Jeśli jednak będziesz natarczywy, odniesiesz odmienny efekt.

Pokaż użytkownikom w jaki sposób Twoja usługa lub produkt mają im pomóc. Bądź konkretny ale postaraj się zaintrygować, dlatego ostrożnie i dokładnie dobieraj słowa na swojej stronie internetowej. Już na stronie głównej warto przedstawić jak działa Twój produkt lub usługa, a kolejne podstrony powinny rozwijać tą tematykę.

Nie stosuj na swojej stronie typowego języka marketingowego. To już dawno wyszło z mody i jest w złym guście. Ludzie niechętnie patrzą na reklamy. Dlatego przekonaj ich sposób bardziej wyrafinowany.

Wysokiej jakości obrazy

Używaj na stronie unikalnych, wysokiej jakości zdjęć. Nie kupuj gotowych obrazów na stockach. Zdjęcia ze stocków są już tak powszechne, że ich używanie jest w złym guście. Oczywiście nie każdy kto ma swoją stronę www ma możliwość przygotowania odpowiednich grafik. Warto tutaj pomyśleć o zatrudnieniu fotografa z doświadczeniem w tworzeniu fotografii na strony www. Ważne aby obrazy były odpowiednio zoptymalizowane by nie obciążyć strony i nie obniżyć jej prędkości ładowania.

Nie zapominaj o Social Mediach

Na stronie internetowej warto dodać widget, który informuje o tym jak wielu masz fanów bądź obserwujących. Oczywiście działa to wtedy gdy tych fanów faktycznie masz już trochę fanów. W przeciwnym razie taki widget może nieco odstraszać. Dlatego zanim pochwalisz się swoim kontem na Facebooku, spróbuj je nieco rozbudować i zwiększyć jego popularność. Dopiero wtedy zaimplementuj widget Facebooka na swojej stronie www.

Na naszej stronie po lewej stronie widzisz zapewne widget, który posiada wszystkie media społecznościowe. Za jego pomocą użytkownicy w łatwy sposób mogą udostępniać treści na różnych platformach społeczności a sam widget jest zawsze dostępny i widoczny na stronie aby ułatwić to działanie.

Dziel się wynikami badań i ankiet

Jeśli masz dostęp do statystyk bądź przeprowadzasz ankiety zadowolenia wśród swoich klientów to postaraj się podzielić nimi na swojej stronie internetowej. Wiarygodne statystyki bardzo podnoszą wiarygodność przedsięwzięcia.

Bardzo często na stronach internetowych możemy znaleźć liczniki przedstawiające np: liczbę klientów, ilość przepracowanych godzin, wypite filiżanki kawy. Naszym zdaniem tego typu liczniki są już na tyle powszechne, że nie robią wrażenia na odbiorcach. A do tego, szczerze mówiąc, klientów nie interesuje ile kaw wypił zespół podczas swojej pracy.

Przedstawienie prawdziwych wykresów na atrakcyjnych danych działają zdecydowanie lepiej, ponieważ są wiarogodne, a przede wszystkim istotne z punktu widzenia klienta.

Twórz stronę www dla wybranej grupy docelowej

Zastanów się kto jest odbiorcą Twoich usług bądź produktów. Zrób analizę swojej grupy docelowej a następnie twórz według reguł jakie w tej grupie panują. Inaczej będziesz komunikował fancy napój dla nastolatków, inaczej usługi dla firm a inaczej produkty dla seniorów. W każdym z przypadków musisz zadbać o odpowiedni język aby pasował on do odbiorców w danym wieku. Jeśli nie masz konkretnej grupy docelowej dla swojej strony internetowej, stosuj komunikat uniwersalny.

Takie informacje bez problemu odnajdziesz w Google Analytics, gdzie znajdziesz informacje o płci, wieku, dochodach i na podstawie tych danych możesz sprawdzić czy w pewnej grupie zwiększa się liczba odbiorców i jaki jest bounce rate.

Twórz wyjątkowe strony internetowe

W internecie są tysiące stron www, których właściciele koniecznie chcą coś sprzedać. Nie każdy robi to dobrze. Dlatego masz ogromne pole do popisu aby za pomocą dobrze zaprojektowanej witryny zrobić świetny biznes nie mieć sobie równych.

Odpowiednie Call To Action

Call To Action powinno być łatwo dostępne. Możesz sprawić aby było ono zawsze widoczne na stronie, by podążało za użytkownikiem. Nie twórz nadmiernie długich formularzy. Nikomu nie będzie się chciało ich wypełniać. Pamiętaj, że im bardziej skomplikowany formularz tym mniej lead’ów.

Zwiększenie konwersji na stronie www
Ocena: 4.4 (87.27%) 11

Joanna Nowicka

Od lat jestem pasjonatką nowych technologii. Interesuję się przede wszystkim marketingiem internetowym i tworzeniem stron. Moją ogromną pasją jest SEO.

Powiązane artykuły

1 Comment
  • Zbigi

    Typowym Januszom nie zawsze podobają się minimalistyczne strony. Najpierw trzeba przemyśleć do kogo chcemy trafić z przekazem.

    Marzec 27, 2018 Odpowiedz

Leave a Comment