Optymalizacja stron www

Aby strony przynosiły zamierzone efekty, czyli przede wszystkim:

  • zwiększały zainteresowanie ofertą
  • zwiększenie ilości potencjalnych klientów
  • wspierały budowanie wizurunku
  • przynosiły zyski

muszą być odpowiednio zoptymalizowane. Odpowiednia optymalizacja witryn internetowych przyczynia się do tego, że klient może ponosić niższe koszty na marketing internetowy niż konkurencja.

Dlaczego tak ważna jest optymalizacja stron internetowych?

Możemy obecnie odnaleźć w internecie bardzo wiele nieprawidłowo przygotowanych stron internetowych. Główne i bardzo rażące błędy to na przykład: brak formularza kontaktowego na stronie lub co gorsza jakiegokolwiek kontaktu.

Prędkość ładowania witryny

Długi czas ładowania strony internetowej to kolejny poważny błąd. Mając źle zoptymalizowaną stronę internetową i wydając jednocześnie pieniądze na marketing internetowy np na kampanie Google AdWords, tracimy pieniądze bez jakichkolwiek efektów. Jeśli nasza strona internetowa długo się ładuje to tym samym narażamy się na podniesienie współczynnika odrzuceń. Dla Google jest to znak, że użytkownik nie odnalazł tego czego szukał na witrynie i strona spada w rankingu.

Do analizy prędkości ładowania mamy stworzone przez Google Page Speed Insights dostępne pod tym adresem.

optymalizacja stron www

Treści na stronie internetowej

Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają blogerzy i sprzedawcy treści, jest pisanie artykułów zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek, a jednocześnie przyciągających ludzi. SEO jest jednym z najbardziej niezrozumianych branż w Internecie. Jednak optymalizacja artykułów zgodnie ze standardami nie jest skomplikowana, wystarczy, że zrozumiesz, że na pierwszym miejscu jest użytkownik a nie roboty wyszukiwarek.

Rozwijanie biznesu internetowego oznacza, że ​​musisz od typowego “pisania treści.” Twoje artykuły muszą osiągnąć dwa cele: po pierwsze, odwołanie się do użytkownika końcowego (klientów, klientów, potencjalnych klientów, czytelników itp.), po drugie muszą dawać odpowiedzi na pytania jakie zadają sobie czytelnicy. Jeśli czytelnik znajdzie na Twojej stronie www odpowiedź, zapewne na nią powróci.

Ale w jaki sposób tworzyć treści, które spełniają te cele? W jaki sposób realizować treści pasujące wyszukiwarkom a jednocześnie ludziom? Tym właśnie zajmują się copywriterzy. Jeśli chcesz tworzyć treści sam, musisz pamiętać o najważniejszych zasadach:

  • Odpowiedni wstęp
  • Nasycenie słowami kluczowymi
  • Nagłówki h1, h2 i h3
  • Unikalna treść
  • Linkowanie wewnętrzne

Czynniki rankingowe

Google określa trafność Twojej witryny internetowej, analizując jej zawartość na podstawie wielu czynników, w tym miejsca i częstotliwości używania określonych fraz kluczowych w treści.

Kluczowym elementem w pozycjonowaniu stron internetowych jest obecnie jakość linków przychodzących do witryny. Kiedyś wystarczające było dodanie dużej ilości linków. Obecnie za takie praktyki możemy zostać ukarani filtrem lub banem.

Analiza zachowania użytkowników na stronie www

Wszelkie działania jakie podejmujemy w kontekście marketingu, prowadzić mają do określonego zachowania użytkownika. Może być to na przykład pozostawienie danych kontaktowych (lead), zakup produktu lub telefon w sprawie zamówienia konkretnej usługi.

Aby wiedzieć jak użytkownicy zachowują się na stronie wykorzystujemy liczne narzędzia takie jak testy A/B czy heat mapy pokazujące jak użytkownik korzysta z witryny internetowej.

Mając tą wiedzę, możemy sprawić, że konwersja znacznie wzrośnie, ponieważ czasem proste zmiany, takie jak zmiana koloru przycisku, zwiększają zainteresowanie daną ofertą.