Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Rynek e-commerce nieustannie się rozrasta. Sklepów internetowych powstaje co raz więcej. Eksperci zgodnie deklarują, iż obecnie charakteryzuje się on najbardziej dynamicznym rozwojem spośród wszystkich branż. Prowadzenie sklepu internetowego nie należy jednak do zadań łatwych. Dlatego, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, a więc powielić potencjalne zyski, należy orientować się w najnowszych technikach marketingowych.

Nie jest to jednak tak oczywiste, jakby się mogło wydawać, gdyż nowoczesne technologie, w połączeniu z nieustanną konkurencją i coraz większymi wymaganiami odbiorców, powodują, iż wyróżnienie się na tle innych sklepów internetowych, wymaga nieustającej analizy rynku i monitorowania nowości na nim wychodzących. Zwiększenie sprzedaży jest celem większości sklepów internetowych, stąd potrzeba wprowadzania zmian i ulepszania działających systemów.

Poniższe wskazówki to jedne z najlepszych taktyk marketingowych, dzięki którym zyskasz popularność i rozpoznawalność marki, a jednocześnie zwiększysz przychody własnego przedsiębiorstwa.

Dowiedz się jak sprzedawać w internecie.

Email marketing w sklepie internetowym

Podstawą odniesienia sukcesu w sieci jest stały kontakt z odbiorcami. Opcji jest wiele, jednak wciąż skuteczną  jest prowadzenie atrakcyjnego newslettera czyli subskrypcja informacji zawartych w witrynie internetowej.

Zastosowanie regularnej interakcji z klientami, dostarcza wielu cennych informacji o potrzebach odbiorców, jak i odbieraniu danej strony internetowej. Jako sprzedawca, należy zatem wysyłać newslettery, co przede wszystkim zwiększy świadomość subskrybentów, jak i pozwoli poczuć się ważnym, z punktu widzenia Konsumenta.

Wszystko musi odbywać się w przemyślany sposób. Najlepiej ustalić konkretne ramy czasowe, aby odbiorcy wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych informacji. Newsletter powinien informować o ofercie, odsyłać do najnowszych wpisów na blogu czy też nadchodzących wydarzeń.

Warto również zadbać o nowych, potencjalnych Klientów, np. poprzez przesyłanie darmowych ebooków czy kuponów rabatowych, co jest obecnie szczególnie wykorzystywane przez sklepy internetowe.

Kontakt z użytkownikami stanowi istotę sukcesu. Podstawą, jest więc sprawdzanie skrzynki mailowej, organizowanie chatu na żywo – robienie wszystkiego, aby potencjalny odbiorca czuł się „dopieszczony” pod każdym względem. Przekazywanie informacji drogą elektroniczną, jest dla wielu wygodą, gdyż przeglądanie ofert w sklepach online zdecydowanie ogranicza zużycie czasu, jak i pieniędzy.

Dlatego też przed wprowadzeniem zmian i uruchomieniem takiej funkcji, dobrze jest poinformować odbiorców, którzy z pewnością z niej skorzystają, a ponadto skutecznie pomnożą zyski właściciela sklepu.

Uruchomienie sprzedaży w mediach społecznościowych

Obecnie, jedną z najbardziej dominujących platform internetowych jest Facebook. Jego globalny zasięg sprawia, iż coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na kampanie reklamowe, właśnie poprzez niego. Blisko 1,86 miliarda ludzi korzysta codziennie z Facebook’a. Trudno wyobrazić sobie choć mały odsetek tych osób w siedzibie firmy.

Podjęcie decyzji o stworzeniu firmowego profilu jest pierwszym krokiem do zwiększenia rozpoznawalności marki, a udostępnienie opcji bezpośredniej sprzedaży, skutecznie mnoży zyski. Jeśli obserwujesz brak sprzedaży w sklepie internetowym spróbuj budować zasięg swojego fan page’a a tym samym zbudujesz lojalnych użytkowników.

Bardzo ważna jest odpowiednia strategia przy działaniach w social mediach, szczególnie gdy naszym nadrzędnym celem jest zwiększenie sprzedaży. Nie należy stosować bezpośredniego zachęcania do zakupu. Lepiej okrasić działania w social mediach content marketingiem, aby dostarczać potencjalnym klientom Twojego sklepu internetowego informacje, które będą dla nich ciekawe. 

Równoległą koncepcją jest wykorzystanie obecności na rynku Instagramu. Według oficjalnych badań, Instagram, generuje blisko 25% zaangażowania w sieciach społecznościowych. Stanowi więc doskonałą okazję, aby produkty oferowane przez konkretną firmę, trafiły do wybranych odbiorców.

Prostota całego serwisu nie sprawi problemów nawet osobom początkującym – zawsze można oprzeć się również na doświadczeniu specjalistów, obsługujących tego rodzaju platformy social media. Jeśli wciąż nie wiesz jak sprzedawać w internecie spróbuj wykorzystać potencjał social mediów.

Budowa zaufania wśród potencjalnych odbiorców

Zbudowanie zaufania wśród klientów sklepu staje się koniecznością, na którą warto zwrócić szczególną uwagę. Ciężko bowiem inwestować pieniądze, w nawet potrzebne produkty, nie wiedząc tak naprawdę nic o ich pochodzeniu, czy firmie, która je oferuje.

Tu najlepszą opcją wydaje się być zbieranie realnych opinii od Klientów, którzy już dokonali zakupów w sklepie internetowym. Warto do tych działań zachęcać poprzez wysyłanie maili z prośbą o wystawienie opinii po dokonaniu zakupów.

Takie podejście sprawi, że klient będzie wiedział, że jego opinia jest ważna dla właściciela sklepu internetowego.

Szybkie ładowanie witryny, obecność funkcji „chat na żywo” i zbiór opinii, wydawanych przez innych użytkowników zdecydowanie zwiększa wiarygodność w oczach niepewnych klientów sklepów.

Wykorzystanie up-sellingu, cross-sellingu oraz down-sellingu

Up-selling, czyli sprzedaż dodatkowa jest opcją, umożliwiającą zwiększenie świadomości marki, zyskanie nowych Klientów i wygenerowanie większych zysków z poszczególnych, indywidualnych transakcji.

Zwracając uwagę na konkretne preferencje, odbiorca ma propozycję usług bądź produktów lepszych, droższych, o większej funkcjonalności. Wielu Klientów nie zdaje sobie sprawy, że istnieją ciekawsze odpowiedniki artykułów, dlatego warto wskazać mu konkretną drogę. Wykonanie właściwego up-sellingu stanowi rozwiązanie, które może przyczynić się do zwiększenia przychodów.

To z kolei wiąże się z konieczności zapewnienia odbiorcom dobrych jakościowo produktów, które ostatecznie przekonają ich do dokonania zakupu.

Cross-selling to nic innego jak sprzedaż produktów powiązanych, kompatybilnych ze sobą, wspólnie się uzupełniających. Jest to bardzo często stosowana metoda rekomendacji w sklepach internetowych i bardzo skuteczna. Może być ona oparta o zakupy innych użytkowników, czyli znane wszystkim “inni użytkownicy kupili także…”.

Jeśli opisana powyżej metoda nie wykazuje właściwej skuteczności, dobrze jest wprowadzić kolejną technikę, nazwaną down-sellingiem.

Polega ona na zaproponowaniu użytkownikowi sklepu internetowego tańszego produktu, w przypadku braku zainteresowania czymkolwiek. Metoda ta sprawdza się w przypadku osób chcących ostatecznie wyjść ze strony internetowej. Choć nie przynosi olbrzymich zysków, sprawia, że wielu zrezygnowanych Klientów, ostatecznie decyduje się na jakiś zakup.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie te elementy na pewno wpłyną na to korzystnie.

Redukcja wskaźnika porzuconego koszyka

Według statystyk, wielu potencjalnych klientów opuszcza z niezadowoleniem sklep internetowy, pozostawiając rzeczy w koszyku.

Ma to najczęściej związek z problemami technicznymi witryny, zbyt długim czasem ładowania czy też długą procedurą sprawdzania dostępności artykułów. Sklepy internetowe odnoszące sukcesy nie notują takich sytuacji. Dlatego najważniejsze jest zadbanie, aby każdy odbiorca wrzucający produkty do koszyka, opuścił witrynę z dokonanymi zakupami.

Niektórzy userzy nie chcą rejestrować się na tysiącu witryn, codziennie przez siebie odwiedzanych. Dlatego idealnym posunięciem jest możliwość dokonania transakcji, bez konieczności logowania i zakładania profilu w e-sklepie.

Także specjalne zaprojektowanie koszyka, w którym pokazywać się będą artykuły powiązane, może zwiększyć potencjalne zyski ze sklepu internetowego. Posiadając panel rejestracyjny należy jednak pamiętać, aby i o niego dbać we właściwy sposób. Zarejestrowani użytkownicy chcą dokonywać zakupów w systemie płynności i wygody, stąd też propozycja, aby panel do logowania był możliwie najprostszy i komfortowy w obsłudze.

Uproszczenie procesów transakcyjnych w sklepie internetowym

Proces transakcyjny musi przebiegać płynnie i bezproblemowo. Najlepiej więc nie dać sposobności odbiorcy, na jego przerwanie. Zbyt wiele opcji może przyczynić się do ostatecznej rezygnacji z zakupów, dlatego warto posiłkować się sprawdzonymi technikami. Formularz do wypełnienia musi być prosty, przejrzysty i krótki. Najlepiej do jego stworzenia zatrudnić właściwego programistę, zdolnego do odpowiedniej optymalizacji systemu.

Praktyczne SEO – zawsze na miejscu!

Nie trzeba chyba tłumaczyć, że strona www widoczna w największej wyszukiwarce na świecie, przyciąga Klientów i zyskuje na obrotach. Niestety zaistnienie przy tak rozbudowanej konkurencji sklepów online może być trudnym i mozolnym procesem. Aby odnieść sukces, należy włożyć sporo wysiłku w optymalizację całej witryny w sposób, pozwalający na uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Podstawą jest więc dołączanie wysokiej jakości treści w sklepie, zawierających właściwe i pożądane frazy kluczowe.

Dodanie treści unikalnych i angażujących poprawi wyniki seo w sklepie internetowym.

Podsumowując…

Branża e-commerce i prowadzenie sklepu internetowego wymaga nieustannego monitorowania rynku, konkurencji, ale i pewnych technologii, co i rusz pojawiających się w sieci. Ważne aby wybrać odpowiedni system cms już na samym początku pracy nad nowym sklepem internetowym. Przygotowaliśmy recenzje systemów takich jak PrestaShop i Magento, więc zachęcamy do przeczytania.

Tylko skuteczne i dobrze zaplanowane działania marketingowe, umożliwią wybicie się na tle setek tysięcy podobnych platform e-commerce. Dobrze jest zatem wykorzystać różnorodne narzędzia, pozwalające na dokonywanie dokładnej analizy odwiedzających witrynę.

Każdy zabieg, mający na celu zachęcenie odbiorców do odwiedzin czy zakupów w sklepie internetowym warto zastosować w zaplanowany sposób. Podejmowanie świadomych decyzji stanowi najlepszą receptę na sukces, dlatego warto wykorzystać powyższe wskazówki i w oparciu o wiedzę specjalistów, właściwie przygotować swój sklep internetowy na lepsze, odczuwalne zmiany.

 

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Ocena: 4.4 (87.27%) 11

Aleksandra Nowicka

Od lat jestem pasjonatką nowych technologii. Interesuję się przede wszystkim marketingiem internetowym i tworzeniem stron. Miałam przyjemność pracować dla takich firm jak Jatomi Fitness, Onet (praca z redakcją Newseek Polska) czy Allegro. Zachęcam do odwiedzenia mojego profilu w serwisie Linkedin: https://www.linkedin.com/in/aleksandranowicka/

Post Tags:

Powiązane artykuły

No Comments

Leave a Comment