Close

Landing Page – co to? Jak powinien wyglądać dobry Landing Page?

Landing page Warszawa

Jeśli twoja firma działa w internecie, wiesz zapewne doskonale, jak ważne jest dotarcie do klientów z ofertą. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych służących do tego, są strony docelowe, czyli landing pages. Media River ma bardzo duże doświadczenie w tworzeniu tego rodzaju łączności między firmą, a jej klientami. Oferujemy sprawdzone rozwiązania, które dają efekty. Jeśli więc chcesz zwiększyć sprzedaż, dotrzeć do nowej grupy docelowej albo powiększyć swoją rozpoznawalność w starej, możemy ci w tym pomóc. Stworzymy dla ciebie profesjonalne landing page.

Czym jest i do czego służy Landing Page?

Jak sugeruje sama angielska nazwa, jest to strona docelowa dla odnośników. “Lądują” tam internauci, którzy znajdą gdzieś link do naszego serwisu internetowego i klikną go. Kiedy adres strony wpisujemy samodzielnie w pasku przeglądarki, przenosimy się na jej stronę główną. Strona główna zawiera bardzo ogólne informacje na temat firmy oraz jej oferty. Landing page daje natomiast ogromną możliwość publikowania szczegółowych informacji, adresowanych do konkretnego odbiorcy. Służy do przeprowadzenia konwersji, ponieważ z łatwością można idealnie dobrać treść do prowadzonej kampanii marketingowej.

Mając na takiej stronie docelowej przekaz skierowany do konkretnego rodzaju odbiorców, możemy liczyć o wiele lepsze rezultaty. Prawidłowo stworzona landing page to między innymi:

  • większa sprzedaż. W przypadku sklepów internetowych, ponieważ klient wchodzi na stronę zawierającą wyłącznie interesujące go treści, bez niczego, co mogłoby odwrócić jego uwagę,
  • więcej subskrypcji newslettera. Już zainteresowanego internautę można łatwo skusić, na przykład oferując mu coś, w zamian za podanie adresu swojej poczty elektronicznej,
  • więcej obejrzeń twojego wideo. Zainteresowane osoby trafią wprost na nie, zamiast tracić czas na przeglądanie twojego serwisu w poszukiwaniu konkretnych treści.

Landing PageLanding page jest wizytówką firmy, ale taką wizytówką, która dopasowana jest do konkretnego rodzaju odbiorców. Co niezmiernie ważne, takich stron docelowych w twoim serwisie internetowym może być wiele. A każda z nich może zawierać inną treść, trafiającą do innego typu potencjalnego klienta.

Landing page zwiększają konwersję. Konwersja oznacza, że zwykły internauta, który trafił na twoją stronę internetową, zrobił dokładnie to, co chciałeś, żeby zrobił. Czyli dokonał zakupu, ściągnął książkę w pdf, zadzwonił do ciebie albo wypełnił ankietę. Konwersja to święty Graal marketerów internetowych. A nie ma łatwiejszego sposobu na doprowadzenie do niej, niż prawidłowo wykonany landing page.

Landing page – jak powinien wyglądać?

Prostota przede wszystkim. Internauta wchodzący na profesjonalnie przygotowaną stronę docelową widzi wyłącznie ważne dla niego informacje. Nie widzi natomiast niczego nieistotnego i niczego, co mogłoby odwrócić jego uwagę. Landing page to także nie miejsce na kwiecisty język. Wręcz przeciwnie, warto stosować proste, jednoznaczne zdania. Pisane z wiedzą o tym, czego oczekuje potencjalny klient. Co może skłonić go do konwersji. Czyli do wykonania tego, do czego nasza strona docelowa powstała.

By tego dokonać, landing page skupia się na ofercie, a nie na twojej firmie. Nie prezentuje historii marki ani jej osiągnięć, a wyłącznie konkretny fragment działalności. Może to być nowy produkt albo usługa, ale uwaga internauty ma skupiać się wyłącznie na tym. Stąd landing page ma zwykle nieskomplikowaną budowę, niewiele tekstu, czy obrazków. Najważniejszym elementem jest call to action, czyli wezwanie odwiedzającego stronę do wykonania konkretnej czynności. Bardzo często strona docelowa informuje od razu o nagrodzie, jaką otrzyma internauta, jeśli taką czynność wykona.

Dlaczego potrzebujesz landing page (albo nawet kilku)?

Strony docelowe generują leady. Czyli mówiąc prosty językiem, pozyskują zapytania ofertowe o twoje produkty lub usługi. A ty dzięki temu możesz budować listę swoich potencjalnych klientów. Nawet jeśli niektórzy uznają, że ceny są dla nich zbyt wysokie albo że w tej chwili nie są gotowi na zakup, będziesz miał kontakty na przyszłość. Kiedy więc zorganizujesz promocję, wprowadzisz do oferty następny towar, czy usługę, a nawet jeśli będziesz chciał tylko o sobie przypomnieć, stanie się to banalnie proste.

Media River oferuje strony docelowe, które działają. Nasze rozwiązania są szyte na miarę. Dlatego każdy projekt zaczynamy od dokładnego sprawdzenia, czego od swojej przyszłej landing page oczekuje klient. Zastosowane podczas jej budowy rozwiązania mają na celu wyłącznie jedno – efektywność. Dbamy o szczegóły. Możesz zatem mieć pewność, że na twojej stronie docelowej nie pojawi się ani jedno zbędne słowo, ani jeden przecinek. Każda grafika będzie miała swoje znaczenie oraz tylko jeden cel. Jest nim skłonienie klienta do wykonania akcji, którą zaplanowałeś dla swojej landing page. Najważniejsza jest konwersja. Wszystko inne musi być, w przypadku gdy tworzymy strony docelowe, całkowicie temu podporządkowane.

Kolejną korzyścią z posiadania strony docelowej (lub stron) jest możliwość sprawdzania za ich pomocą efektywności twojej kampanii marketingu online. Porównując liczbę wejść na landing page z różnych reklam łatwo jest określić, która z nich sprawdza się, a która jest mniej efektywna. Pozwala to na optymalizację wydatków przez korzystanie oraz płacenie wyłącznie za te reklamy, które będą generowały duży ruch na stronę docelową.

Rodzaje landing page

Strona docelowa może zrobić dla ciebie wiele rzeczy. W zależności od stawianego przed nią zadania, będzie ona wygląda nieco inaczej. Podstawowe i najbardziej popularne rodzaje landing page to:

Lead generation

Służy ona do wspomnianego wcześniej generowania zapytań ofertowych. Jest wszechstronna, ale jej głównym zadaniem pozostaje przedstawienie klientowi oferty i zaproponowanie nagrody za skorzystanie z niej. Najczęściej jest to jakaś forma zniżki, czy dodatkowy prezent.

Click-through

Ten rodzaj landing page ma za zadanie przekierowanie klienta dalej. Po kliknięciu reklamy dociera on na tę stronę docelową, na której prezentowana bardziej szczegółowo jest oferta. Następnie klient zachęcany jest do przejścia dalej, zazwyczaj do na przykład konkretnego produktu w sklepie internetowym.

Squeeze page

Celem tego rodzaju landing page jest “wyciśnięcie” danych od internauty, najczęściej chodzi o jego adres email. Pozyskanie adresów do listy emailowej jest jedynym zadaniem takiej strony docelowej. Tym właśnie różni się ona od Lead generation landing page.

Sales page

Strona sprzedażowa ma najtrudniejsze zadanie, polegające na nakłonieniu klienta do dokonania zakupu tu i teraz.

Microsite

Mikrostrona wykorzystywana jest zazwyczaj w kampaniach reklamowych dotyczących konkretnego produktu albo usługi. Jest to bardziej skomplikowany rodzaj strony docelowej, zawierający o wiele więcej informacji, niż typowa landing page. Mogą to być wysokiej jakości teksty, ciekawe zdjęcia, czy filmiki. Podstawowym celem takiej strony pozostaje jednak nakłonienie internauty do działania, czyli do kupienia reklamowanej usługi lub produktu.

Jak robimy landing page?

W Media River Landing page tworzymy zawsze pod konkretną grupę docelową. Ty informujesz nas, do kogo ma trafić przekaz, a my dobieramy odpowiednie teksty i grafiki oraz takie call to action, obok którego internauta nie będzie w stanie przejść obojętnie. Nasz strony docelowe są wolne od wszystkiego, co może odwracać uwagę. Celem jest konwersja i na stronie nie znajdziesz niczego, co by nie było jej podporządkowane.

Formularze, które internauci mają wypełnić, nie mogą być zniechęcające. Dobry formularz to taki, który ma niewiele pytań. Pytania te nie mogą być za bardzo skomplikowane ani prywatne. A oczekiwane odpowiedzi powinny być krótkie. Nie chcesz przecież, żeby zaciekawiony klient nagle stracił zainteresowanie, natrafiając na za dużo zbyt szczegółowych pytań. Formularze muszą też zbierać konkretne informacje, czyli te, które są najbardziej potrzebne tobie. Pomożemy ci w dobraniu odpowiednich pytań, by uzyskane informacje skutkowały zwiększeniem sprzedaży.

Nasze strony docelowe zawsze dziękuję klientowi. Osoba, która zdecydowała się na podanie nam swoich danych osobowych, przejście do konkretnego fragmentu oferty w twoim sklepie online, czy wręcz dokonała od razu zakupu, nie powinna być po tym pozostawiona samej sobie. Zwykłe podziękowanie może dać świetne rezultaty, jeśli chodzi o budowanie przywiązania do marki. Klient, który poczuje się doceniony, chętniej wróci po więcej, albo opowie o twojej marce swoim znajomym.

W świecie reklamy cyfrowej oraz coraz większej konkurencji niełatwo jest przebić się ze swoją ofertą. Nie wystarczy już tylko mieć dobry produkt albo usługę, a potem czekać na klientów. Dzisiaj trzeba do nich docierać ze swoim przekazem. Adresować marketing do konkretnych grup docelowych. Stale pozyskiwać informacje, by podnosić efektywność sprzedaży. Świetnie wykonana landing page, wypełniona wysokiej jakości treścią, a także grafikami i multimediami, to niedroga metoda uzyskiwania konwersji. Czyli skłaniania zainteresowanych internautów do podawania danych kontaktowych do dalszego marketingu, wysyłania zapytań ofertowych, czy wręcz od razu kupowania.

Media River oferuje strony docelowe tworzone zgodnie z najnowszymi trendami marketingowymi. Nasza wiedza i doświadczenie to gwarancja tego, że landing page dla twojej kampanii marketingowej będzie sukcesem, który przełoży się na zysk. Jeśli masz już pomysł na stronę docelową i szukasz wykonawcy, będziemy w stanie sprostać wszystkim twoim oczekiwaniom. Jeżeli zaś nie korzystałeś wcześniej z takiego narzędzia marketingowego, wytłumaczymy ci, co możesz zyskać. Wystarczy tylko, że opiszesz nam cele, jakie chcesz osiągnąć. My dobierzemy najbardziej efektywną metodę, by tak właśnie się stało.

Zostaw komentarz