Jak pisać treści na stronie internetowej?

W internecie artykułów wszelakiego rodzaju jest ogrom i zapewne wielu przedsiębiorców lub blogerów zastanawia się w jaki sposób jeszcze zaistnieć ze swoimi artykułu w tym gąszczu contentu jaki znaleźć można w sieci.

Nie oszukujmy się, nie jest to zadanie proste, ponieważ blogerów wyrosło wyrosło ostatnimi czasy jak grzyby po deszczu. Każdy chce coś pisać, zostawić po sobie ślad w internecie. Tym trudniej jest przebić się jeżeli chcemy tworzyć artykuły służące jedynie podnoszeniu strony internetowej na wybrane frazy kluczowe w wyszukiwarce.

Brak czasu, brak umiejętności pisania, brak pomysłów na same teksty – to główne powody, dla których wiele osób odkłada content marketing na dalszy plan.

Jest to podstawowy błąd. Dziś pisaliśmy już o tym dlaczego warto prowadzić firmowego bloga.

Dlatego teraz rozwiniemy ten temat i przedstawimy kilka sposobów jak podejść do tworzenia treści na poważnie a przy tym tak aby było to dla nas przyjemnością.

Skąd brać pomysły na bloga?

Po pierwsze, jak w przypadku każdych innych działań w świecie marketingu internetowego, przeprowadzamy wnikliwy research. Ma on dwa główne założenia. Po pierwsze sprawdzamy jaką mamy konkurencję na polu słowa pisanego w internecie, a po drugie wiemy wówczas jakich treści jest już dużo i może nie będzie najlepszym rozwiązaniem pisanie podobnych.

Oczywiście tym tekstem zaprzeczamy trochę sami sobie, ponieważ w internecie znaleźć można wiele artykułów o tym w jaki sposób pisać treści i jak wyszukiwać tematy. Postaramy się jednak zgłębić temat nieco bardziej i stworzyć obszerny przewodnik.

Jak przeanalizować konkurencję?

Istnieje wiele sposobów na wykonanie tego działania. Jaką metodę wybierzemy zależy głównie od tego czy chcemy inwestować w dość drogie narzędzia czy też zrobić to bez ponoszenia dodatkowych nakładów finansowych.

Szybciej, łatwiej i ogólnie przyjemniej jest korzystać z narzędzi. Ponownie wspomnimy o polskim narzędziu Senuto, ponieważ jest bardzo wygodne w obsłudze.

Możemy dzięki niemu sprawdzić słowa kluczowe, na które wybrane przez nas blogi są na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach i sprawdzić częstotliwość wyszukiwania danej frazy w internecie.

Niestety narzędzi to nie sprawdzi się jeżeli zależy nam na czerpaniu inspiracji z zagranicznych portali, ponieważ Senuto sprawdza się jedynie w Polsce.

Jak krok po kroku wybrać frazy kluczowe?

Z Senuto kopiujemy listę słów wraz z Search Volume. Następnie wklejamy frazy do arkusza kalkulacyjnego i ręcznie wybieramy te, które w naszej ocenie mają sens. Owszem, jest to trochę żmudne zadanie, szczególnie gdy chcemy walczyć o dużą ilość fraz, jednak wykonanie raz takiej pracy, przyda się teraz i w przyszłości.

A co jeśli nie mamy dostępu do Senuto i nie chcemy? Tutaj kłania się stary i dobry Google Adwords i Keyword Planner, choć niestety ostatnimi czasy wyniki Search Volume nie są przedstawiane w dokładny sposób dla użytkowników, którzy nie prowadzą kampanii.

Pytania w wyszukiwarce

Bardzo dobrym źródłem ruchu są frazy zawierające pytania użytkowników. Takie frazy możesz wyszukać przy pomocy narzędzie SemStorm. Jeśli i tym razem nie chcesz skorzystać z narzędzia, spróbuj wpisywać frazy w wyszukiwarce Google. Wpisz: “Jak….” i otrzymasz podpowiedzi. Idąc dalej dopisuj kolejne frazy na logikę jakie Twoim zdaniem ludzie wpisują w wyszukiwarkach. Będziesz mieć pogląd na to, w jaki sposób dobierać słowa kluczowe.

Jak wykorzystać te słowa na stronie? Możesz w ten sposób tworzyć tytuły artykułów lub zawierać pytania w treści artykułów. Testuj różne rozwiązania a zobaczysz, które będzie w Twoim przypadku sprawdzało się najlepiej na Twojej stronie internetowej.

Dodatkowym plusem odpowiedzi na pytania użytkowników jest możliwość pojawienia się w tzw Direct Answer czyli odpowiedziach, które wyświetlają się w samych wynikach wyszukiwania. Zdania na temat obecności w Direct Answer są podzielone i na pewno zgłębimy ten temat w kolejnych artykułach.

Quora jako przydatny pomocnik

Pustka w głowie, nadal nie wiesz o czym pisać na swojej stronie www? Proponuję zajrzeć na stronę serwisu Quora. Wybierz kategorie, które Cię interesują i sprawdź najnowsze pytania użytkowników. Nie ma szans aby nie znaleźć inspiracji dzięki temu serwisowi.

Jak znaleźć tematy na stronę www?

 

Co będzie wiralem?

Chcesz aby Twój artykuł był udostępniany i cytowany przez odbiorców? Pewnie tak. Sprawdź w takim razie jakie tematy są popularne na innych serwisach.

Tu z pomocą przychodzi genialne narzędzie NewsShip. Jego bardzo dużym plusem jest to, że zbiera także artykuły z Polski. Możesz w łatwy sposób sprawdzić jakie teksty angażują użytkowników w wybranych kategoriach.

Cena tego narzędzia niestety mocno odstrasza, dlatego polecam korzystanie z niego w przypadku prowadzenia dużych serwisów i portali online.

Spike NewsShip - sposób na treści

 

Możesz wypróbować także inne narzędzie jakim jest tańszy BuzzSumo. Jego działanie jest podobne, a daje możliwość przetestowania wersji próbnej przez 7 dni.

Cennik BuzzSumo

 

Dzięki wspomnianym narzędziom w łatwy sposób odnajdziesz tematy wiralowe, które cieszą się dużą popularnością w sieci. Wyszukiwać inspiracji możesz poprzez wybór słowa kluczowego lub kategorii a także wpisując konkretną stronę internetową w wyszukiwarce.

Google Trends

Kolejną metodą jest korzystanie z darmowego narzędzia jakim jest Google Trends. Krótko opiszemy do czego może się przydać a rozwinięcie tematu znajdziesz w kolejnym artykule.

Google Trends pokazuje jak często dane frazy są wyszukiwane w Google jednak nie pokazuje typowego dla Keyword Plannera Search Volume a jedynie zainteresowanie daną tematyką w ujęciu czasowym. Dzięki Google Trends możesz także sprawdzić jak dana tematyka wygląda na tle innych.

Jak korzystać z Google Trends?

 

Dzięki Google Trends sprawdzisz jak wyglądają obecnie trendy. Możesz sprawdzić np jak na zainteresowanie danymi produktami wpływa pora roku i przeanalizować czy warto inwestować swój czas w daną branżę czy produkt.

Jak pisać treści na stronie internetowej?
Ocena: 4.4 (88%) 5

Joanna Nowicka

Od lat jestem pasjonatką nowych technologii. Interesuję się przede wszystkim marketingiem internetowym i tworzeniem stron. Moją ogromną pasją jest SEO.

Powiązane artykuły

No Comments

Leave a Comment