Dlaczego warto prowadzić bloga na firmowej stronie internetowej?

content marketing

Kiedyś prowadzenie bloga kojarzyło się z nastoletnimi blogerami prezentującymi swoje szafy lub makijaże. Dalej takie blogi dostępne są w sieci i cieszą się dużą popularnością, jednak prowadzenie bloga nabrało także znaczenia w świecie biznesu online i jest jednym z kluczowych elementów dobrego marketingu internetowego.

Długi ogon czyli wzrost ilości słów kluczowych

Jednym z bardzo ważnych czynników, które powodują, że firmy co raz częściej zakładają blogi jest zwiększenie widoczności strony internetowej na wiele słów kluczowych. Takie działania przyczyniają się do zwiększenia ruchu na wiele fraz typu long tail. Użytkownicy internetu wpisują różne określenia i pytania dlatego warto poszerzać zakres fraz kluczowych, na które widoczna jest strona internetowa a jednym z takich metod jest właśnie pisanie długich i ciekawych treści na blogu.

Strategia content marketingowa

Aby osiągnąć dobre efekty należy stworzyć plan działania i ustalić na czym nam zależy. Czy ważne jest budowanie wizerunku marki w internecie, czy może zwiększenie ruchu z wyszukiwarek. A może jedno i drugie?

Zdecydowanie nie warto rozdzielać tych dwóch elementów.

Należy ustalić czy chcemy pisać treści długie ale mniej artykułów czy może krótsze artykuły ale więcej w danej tematyce.
W tym przypadku również uważam, że należy połączyć dwa podejścia, nie dopuszczając przy tym do kanibalizacji słów kluczowych.

Jak wybrać odpowiednie tematy na bloga?

Warto przed rozpoczęciem działań content marketingowych zrobić analizę konkurencji i sprawdzić jak działają firmy w bliskich nam branżach. Możesz szukać inspiracji na zagranicznych stronach www. Polskie firmy już też radzą sobie w tym temacie co raz lepiej, więc nie będzie problemem znalezienie konkurentów, którzy działają w odpowiedni sposób.

Do analizy konkurencji wykorzystujemy takie narzędzia jak: MajesticSeo, Ahrefs oraz Senuto.

MajesticSeo i Ahrefs służą głównie do analizy linków przychodzących do danej witryny. Senuto zaś w bardzo dobry sposób pokazuje widoczność witryny na frazy kluczowe. Po wpisaniu adresu wybranej strony internetowej otrzymujemy listę słów kluczowych, na które pojawia się ona w wyszukiwarce, historię pozycji i przede wszystkim Search Volume czyli miesięczną ilość wyszukiwania danej frazy, co jest bardzo przydatne przy wyborze tematów na bloga. Im większy Search Volume ma frazy tym częściej jest wyszukiwana, ale często też jest bardziej konkurencyjna i trudniej wybić się w Google na takie tematy.

Wydłużenie czasu spędzonego na stronie

Jeśli postaramy się o to aby artykuły były faktycznie ciekawe i wnikliwie odpowiadające na pytania użytkowników przyczynimy się do tego, że ich czas spędzony na stronie internetowej się wydłuży. Dodatkowo użytkownik zadowolony z artykułu, który przeczytał będzie wracał na bloga i polecał go znajomym np na Facebooku. Jest to dodatkowy czynnik, który powoduje, że warto mieć firmowego bloga na swojej stronie internetowej.

Należy pamiętać o tym aby treści na stronie były aktualizowane. Jeśli prowadzisz bloga od lat, sprawdź dokładnie starsze wpisy, najprawdopodobniej przyda się im odświeżenie.

Na swoim blogu publikuj często, minimalnie raz w tygodniu staraj się zamieszczać nowy artykuł.

W 2018 roku marki będą stawiać na autentyczność. Pisz prawdziwe i rzetelne poradniki, a nie tylko takie, które będą zachęcać do zakupu danego produktu, bo jest na przykład najdroższy.

Warto tworzyć zestawienia i porównania, opisywać zalety oraz wady konkretnych produktów i dać konsumentowi ogrom wiedzy na temat asortymentu. Użytkownicy już dawno znudzili się nieprawdziwymi opiniami, które znaleźć można na każdym kroku.

Influencer Marketing

Podejmij współpracę z influencerami. Jest to bardzo modny trend, który szybko może się zmienić. Nie wiadomo jeszcze w jakim dokładnie kierunku będzie zmierzać, jednak na pewno warto w tym momencie podjąć współpracę z mniej lub bardziej wpływowymi influencerami.

Przede wszystkim warto nawiązywać kontakt Influencerami samodzielnie. Nawiązanie bezpośredniego kontaktu sprawi, że będziesz mógł ustalić konkretnie jakie są Twoje i Influencera oczekiwania w związku ze współpracą.

Pamiętaj aby tego typu marketing był naturalny. Nie zmuszaj influencera do tego aby na siłę wspominał o Tobie w swoich wpisach. Powinno to być naturalne z obu stron.

Na blogu warto zamieszczać różnego rodzaju wyniki badań, ankiety, infografiki. Użytkownicy będą podchodzili do Twoich treści z większym zaufaniem jeśli będziesz w stanie poprzeć swoje tezy innymi źródłami.

Zadbaj o dostępność treści na urządzeniach mobilnych

Co raz więcej ludzi korzysta z internetu na smartfonach lub tabletach. Dbaj o to aby dla tych urządzeń artykuły na blogu wyświetlały się w sposób czytelny. Szczegółowo sprawdź układ strony oraz czcionkę.

Dlaczego warto prowadzić bloga na firmowej stronie internetowej?
Ocena: 4 (80%) 1

Joanna Nowicka

Od lat jestem pasjonatką nowych technologii. Interesuję się przede wszystkim marketingiem internetowym i tworzeniem stron. Moją ogromną pasją jest SEO.

Powiązane artykuły

2 komentarze
  • Cześć! Bardzo dziękujemy za wzmiankę o Majestic! Polecamy nowe eksperymentalne funkcje, m.in. narzędzie Mutual Links 😉

    Maj 8, 2018 Odpowiedz

Leave a Comment