Content marketing w 2018 roku

Content na stronie www

O tym czym jest content marketing pialiśmy we wcześniejszym wpisie. Czy zmieni się coś w roku 2018?
Teoretycznie nie. Dalej będą obowiązywały te same zasady, które każdy już zna, bo Matt Cutts wielokrotnie o nich wspominał. Jednak w końcu pełną parą wchodzą one w życie co doskonale widać podczas naszej pracy.
Wcześniej była to jedynie teoria, którą w łatwy sposób można było obejść. Obecnie nie stosowanie się do podstawowych zasad nie dość, że nie przyniesie żadnych korzyści, to może przynieść bardzo duże szkody.

Nie jest istotne czy tworząc content marketing korzystasz z usług firmy copywriterskiej czy starasz się robić to własnymi siłami, w obydwu przypadkach potrzebna jest stosowna wiedza. Marketing treści musi być dobrze zaplanowany oraz zorganizowany, nie liczy się tylko dobry pomysł, ale także to jak będziemy go wdrażać w życie biorąc pod uwagę zadowolenie naszych potencjalnych klientów, angażując ich w świat naszego przedsięwzięcia.

Gdy masz w planach rozwinięcie biznesu na wysokim poziomie posiłkując się przy tym możliwościami jakie daje internet, to tworzenie dobrego contentu na stronie www jest tym na czym powinieneś się skupić przede wszystkim. Ciekawe i angażujące treści, perfekcyjnie zoptymalizowane pod kątem seo to ogromna wartość w dzisiejszych czasach. Dlatego tak ważny jest odpowiedni research. Zobacz jak robi to Twoja konkurencja i zrób to lepiej a osiągniesz sukces.

Ustalmy jakie kanały będziemy wykorzystywać w celu dystrybucji naszego contentu. Jest to ważne, aby ustalić to zanim zaczniemy go tworzyć, bo każda forma dystrybucji ma inne wymagania. Wśród najpopularniejszych kanałów są: firmowa strona www, portale społecznościowe (Facebook, Instagram, Twitter), a także blogi firmowe, blogi pracowników itp.

Poniżej przedstawiamy dokładne wskazówki jak odpowiednio podejść do kwestii content marketingu na naszej stronie internetowej.

Content marketing pozwoli Ci dotrzeć do znacznie większej grupy osób zainteresowanych daną tematyką przez co w dalszej perspektywie będziesz mieć więcej klientów.

1. Research

Research warto rozpocząć od badania konkurencji. W tym celu możemy skorzystać z narzędzia Senuto, które w bardzo przystępny sposób pokazuje, które podstrony rankują na konkretne słowa kluczowe. Dodatkowo od razu widzimy search volume czyli ilość wyszukiwań danej frazy w przeciągu miesiąca oraz to jak fraza trenduje.
Dzięki temu możemy przygotować arkusz z wybranymi frazami kluczowymi.

2. Treści na stronę internetową piszemy sami czy zlecamy?

Gdy mamy już obraz tego jak wiele potrzebujemy treści aby pojawiać się w wyszukiwarkach możemy ustalić czy jesteśmy w stanie sami zadbać o odpowiednie treści na stronie czy jednak lepiej zlecić to firmie zewnętrznej. Pisanie odpowiednich nie jest wcale łatwe. Wszystko zależy od tego jaki chcesz osiągnąć efekt. Jeśli działasz w branży niszowej i chcesz być autentyczny to oczywiście możesz tworzyć treści na własną rękę. Jeśli jednak zamierzasz rozruszać duży sklep internetowy może być ciężko regularnie tworzyć samodzielnie angażujące treści.

Jak wybrać copywritera?

Jeśli zatrudniasz copwritera postaraj się jak najlepszą osobę. Poproś o przykładowe artykuły stworzone przez copywriterów. Pisanie tekstów na strony internetowe to sztuka dlatego nie należy spieszyć się z decyzją. Dobry copywriter to osoba, która wie czego ludzie oczekują od tekstu, doskonale wie co odbiorcy lubią i potrafi perfekcyjnie dobrać słowa aby te oczekiwania spełnić. Prócz tego ma umiejętności pisania tekstów przyjaznych wyszukiwarkom. Nie każdy dziennikarz bierze to pod uwagę, szczególnie taki, który przez długi czas pracował przy wydawaniu magazynu drukowanego.

3. Odświeżenie starych treści

Jeśli od dłuższego czasu prowadzisz swoją stronę internetową to zapewne masz na niej sporą ilość treści, które są już zaindeksowane. Jest to doskonały materiał do pracy na nim. Przejrzyj stare artykuły na swojej stronie i sprawdź jak możesz je udoskonalić. Przede wszystkim zwróć uwagę czy treści są nadal aktualne. Może w Twojej branży coś się zmieniło na przestrzeni czasu? Nie bój się kasować treści. Zastępuj je nowymi. Dbaj o to aby każdy artykuł dokładnie opisywał dany temat i trafiał w gusta odbiorców. Spraw aby użytkownik znalazł te informacje, które szukał.

3. Optymalizacja treści

Po dokonaniu dogłębnej analizy swojej witryny i dodaniu nowych artykułów zadbaj o ich prawidłową optymalizację pod kątem pozycjonowania swojej strony internetowej. Artykuł musi mieć przede wszystkim odpowiedni tytuł, najlepiej zawarty w tagu h1, ale to już zależy od struktury Twojej strony www. Należy zadbać o prawidłowe nasycenie słów kluczowych w treści, szczególnie w jej wstępie.

Stosuj nagłówki h1, h2 i h3. Wówczas strona będzie bardziej czytelna i ustalona będzie odpowiednia hierarchia.
Używaj wypunktowań i pogrubień (strong).

Angażujący tytuł

Aby użytkownik wszedł na Twoją stronę www musisz mieć co ją wyróżni w gąszczu innych wyników wyszukiwania. Dlatego nigdy nie kopiuj tytułów swoich konkurentów. Pomyśl dokładnie to w jaki sposób dobrać ciekawy tytuł oraz opis (meta description). Te elementy pojawią się w wynikach wyszukiwania i to one często decyduję o tym jak dużo osób kliknie w link prowadzący do Twojej strony (CTR).

Więcej na temat pozycjonowania stron znajdziesz pod tym linkiem.

4. Linkowanie wewnętrzne na stronie www

Jeśli już zaktualizowałeś i dodałeś nowe treści zaplanuj linkowanie wewnętrzne. Linkuj do siebie artykuły powiązane tematyczne. Jeśli znajdziesz jeden artykuł w danej tematyce na swojej internetowej podlinkuj z niego inny wpis. Wspomoże to crawlowanie witryny przez robota Google.

 

5. Działania w Social Mediach

Gdy masz już swoje treści zadbaj o to aby docierały one do jak największej ilości użytkowników. W tym przypadku pomocne będą portale społecznościowe takie jak Facebook oraz obecnie bardzo popularny i pomocny Instagram.

Kolejną sprawą jest systematyczność. Już na początku dobrze jest stworzyć harmonogram działań marketingowych i kalendarz publikacji na stronie internetowej.

Najważniejszą kwestią jest sama treść oraz forma przekazu. Dobrym działaniem jest znalezienie odniesień do wydarzeń bieżących, dlatego też treści powinny być tworzone na świeżo.

 

Content marketing w 2018 roku
Ocena: 3.9 (78%) 10

Aleksandra Ksann
Post Tags:

Powiązane artykuły

No Comments

Leave a Comment