logo
Custom Side Menu
 

Strony responsywne

Strony responsywne to bardzo często spotykany termin w świecie IT. Obecnie posiadanie responsywnej strony internetowej jest rzeczą całkowicie normalną i mało kto tworzy strony bez uwzględnienia ich responsywności.

Personalizacja stron internetowych może w znacznym stopniu zwiększać ich atrakcyjność dla odbiorców oraz skutecznie wspierać liczne działania marketingowe, prowadzone przez jej właścicieli dzięki zebranym informacjom na temat odbiorców. Taka strona WWW może być skutecznym narzędziem marketingowym, jednak z procesem personalizacji wiąże się kilka istotnych problemów.

Strony responsywne i personalizacja

Korzyści wynikające z możliwości personalizacji strony internetowej są odczuwalne zarówno dla jej właściciela, jak i dla internauty. Możliwość otrzymywania spersonalizowanych wiadomości to dla użytkowników strony internetowej duża dogodność.

Dzięki informacjom uwzględniającym preferencje oraz cechy użytkowników sieci, poszczególne strony WWW stają się dla nich znacznie bardziej atrakcyjne, co więcej – czują się dowartościowani i w pewien sposób wyróżnieni.

responsive-web-01-en
Projektowanie responsywnych stron WWW przynosi również wiele korzyści jej właścicielowi, który może w ten sposób uzyskać wiele informacji na temat użytkowników prowadzonej przez niego strony oraz ich preferencji. Wynika to z tego, że użytkownicy telefonów czy tabletów również mogą korzystać ze strony w dogodny sposób.

Może to następnie w istotny sposób wpłynąć na skuteczność reklam prezentowanych na stronie oraz przyczynić się do zwiększania sprzedaży.
Niestety, jak każde narzędzie marketingowe, tak i personalizacja strony WWW ma swe słabe strony. Sporym ograniczeniem może być tu próba zaszufladkowania użytkowników strony, co dla niektórych internautów jest zjawiskiem silnie irytującym.

Aleksandra Ksann