Produkcja filmowa

Produkcja filmowa

Wiadomą sprawą jest to, że w przerwach między serialami, czy też programami telewizyjnymi w telewizji puszczane są różnego rodzaju reklamy, z którymi możemy zaznajomić się kiedy tylko chcemy. Dla wielu z nas są one nudne i monotonne, stąd też część z nas po prostu wyłącza wtedy telewizor, bo nie chce tego oglądać. Jednak istnieje grupa społeczeństwa, która ceni sobie reklamy telewizyjne, ponieważ można się z nich naprawdę sporo ciekawych rzeczy dowiedzieć, na przykład o różnego rodzaju promocjach, czy też wystąpieniach polityków, i tak dalej. Jak widać wyraźnie filmy reklamowe są odbierane w dzisiejszych czasach na dwa sposoby, nie da się jednak jasno określić, czy są one pozytywnym, czy też negatywnym aspektem naszego życia, zależy to w dużej mierze od człowieka i jego poglądów na tą kwestię.

Śmiało można jednak stwierdzić fakt, że najpierw dana reklama telewizyjna musi zostać stworzona, aby została w ogóle wyemitowana na ekranach naszych telewizorów, dlatego też warto zlecić to zadanie profesjonalnej agencji reklamowej, która ma w tym fachu odpowiednie doświadczenie i zajmuje się produkcją filmową. Po prostu ważne jest to, aby taka reklama telewizyjna była stworzona w sposób profesjonalny od samego początku aż do końca w studiu filmowym, do czego trzeba oczywiście dążyć z całych sił. Każdy z nas doskonale jednak orientuje się w tym, że nie każda reklama telewizyjna jest dobra, niektóre są zbyt długie, niektóre są nawet kopiowane, jeszcze inne po prostu nie są ciekawe, czy też interesujące.

Aby stworzyć dobrą reklamę telewizyjną trzeba więc znać opinie społeczeństwa, wiedzieć czego oni konkretnie od reklam oczekują, i tak dalej, więc wypada przeprowadzać regularne badania rynku w tej sprawie. Wtedy agencja reklamowa ma szansę stworzyć doskonałą reklamę telewizyjną, która podbije serca szerokiej grupy społeczeństwa, a na tym niewątpliwie najbardziej będzie zależało klientowi. Jak widać reklama telewizyjna może nam przynieść pozytywne efekty, ale tylko i wyłącznie gdy jest dobrze stworzona, w innym przypadku ludzie w ogóle się nią nie zainteresują, a do tego nie można przecież dopuścić.

Produkcja filmów reklamowych

Reklama ma na celu przyciągnięcie uwagi oraz wywołanie zainteresowanie odbiorców, dlatego musi być ona zrozumiała, aby w ten sposób skłonić adresata do określonego działania lub ukształtować w nim opinie pozytywnego wizerunku produktu lub usługi. Reklama może mieć 3 różne charaktery: normalny, emocjonalny oraz racjonalny.
Rodzaje reklamy:
a) ze względu na nadawcę reklamy :
– reklama handlowa
– reklama producenta
– reklama polityczna
b) ze względu na przedmiot reklamy:
– reklama produktu
– reklama instytucjonalna
c) ze względu na cel reklamy
– reklama informacyjna
– reklama przekonywująca
– reklama przypominająca
Środki przekazywania informacji:
– media audiowizualne czyli telewizor, radio, Internet itp.
– inne media w postaci np. plakatów, bilbordów itp.
– media bezpośrednie np. broszury, ulotki, rozmowy telefoniczne itp.
– media drukowane – gazety, magazyny,
– siedziba producenta i pośredników.
Czynniki decydujące o wyborze nośnika reklamy:
– adresaci reklamy i możliwości dotarcia do nich,
– koszty,
– szybkość reklamy,
– trwałość reklamy,
– zakres informacji jakie będą przekazywane.