Porady, Strony internetowe

Pozyskiwanie klientów poprzez strony internetowe

strony internetowe pozyskiwanie klientów

strony internetowe pozyskiwanie klientów

Pozyskiwanie klientów

Firmy czy sklepy bez klientów nic nie znaczą. Pozyskiwanie klientów to najważniejsza działalność nowych firm. Jeśli firmy mają już renomę, nie muszą się o to martwić, ponieważ klienci zgłaszają się do nich sami. Ale w początkowej fazie działalności jest to największy problem każdej firmy.

Nieważne czy masz duży budżet czy mały, możesz promować swoją firmę na różne sposoby. Przy mniejszym budżecie reklama Twojej firmy wymagała będzie większego nakładu pracy i większej cierpliwości. Przy dużym nakładzie finansowym, większość rzeczy możesz outsourcować i korzystać z drogich, ale bardzo skutecznych narzędzi marketingowych, takich jak billboardy, plakaty w dużych ilościach, kampanie Adwords itp.

Niestety wciąż strony internetowe zaniedbywane są przez wielu przedsiębiorców. Wynika to głównie z braku rozeznania w temacie i bycia na bieżąco z zachodzącymi w internecie zmianami. Nietrudno się dziwić, bowiem przedsiębiorcy często zajęci rozwijaniem swojego biznesu, nie mają czasu aby dodatkowo szukać inspiracji dla ich stron internetowych. Niestety niewiedzę często wykorzystują firmy, które świadczą usługi niskiego lotu.
Dlatego polecam przed podjęciem współpracy zrobić research i zorientować się co jest teraz modne i jak wyglądają strony internetowe.

Strony internetowe i dodatkowe opcje

Budowanie wizerunku firmy poprzez strony internetowe jest kluczowe. To właśnie tu masz największy wpływ na to jak będą postrzegać Twoją firmę potencjalni klienci.

Prócz kwestii opisywanych wcześniej, takich jak budowanie zaufania klientów poprzez umieszczanie konkretnych informacji na stronie internetowej, warto pójść dalej i zastosować narzędzia znane od lat ale niewykorzystywane przez przedsiębiorców na swoich stronach www. Jednym ze sposobów przyciągania klientów i zwiększania zysków firmy jest własne forum internetowe. Własne forum internetowe na stronie firmowej to bardzo dobre rozwiązanie. Możesz bowiem udzielać się na nim jako ekspert w danej dziedzinie. Dodatkową korzyścią forum internetowego będzie widoczność Twojej strony www na liczne frazy.

Jeśli wciąż zastanawiasz się jak budować wizerunek firmy mam dla Ciebie inną propozycję. Możesz zainstalować na swojej stronie internetowej moduł Q&A czyli pytania i odpowiedzi. Liczne strony internetowe korzystają z tego narzędzia. Daje ono możliwość szybkiego zadania pytania poprzez niezalogowanych użytkowników. Wiąże się to oczywiście z dużą ilością spamu na stronach www, ale można w łatwy sposób to kontrolować wymuszając rejestrację bądź wpisanie kodu captcha.

Jeśli będziesz aktywnie uczestniczył w dyskusjach zwiększysz zaufanie klientów.

Generowanie leadów poprzez strony internetowe

Jeśli już zbudowaliśmy zaufanie i zdobyliśmy zainteresowanie klienta, warto przekuć to w sprzedaż. Tu znów działać będziemy na stronie internetowej.

Ważną rzeczą, którą musisz posiadać jest formularz kontaktowy. Dzięki niemu zbierać będzie dane do klientów zainteresowanych ofertą. Ważne aby taki formularz na stronie internetowej był wyraźny i łatwo było do niego dotrzeć. Musi zawierać dobrze wyeksponowane i sformułowane Call to Action.

Klient wypełnia formularz a Ty z nim się kontaktujesz. Proste. Nie zawsze przekuwa się to w sprzedaż. Nie będę tu podawać konkretnych danych, bo współczynnik konwersji jest bardzo różny w zależności od tego w jakiej branży działa firma i ma na to wpływ jeszcze wiele innych czynników.

Daj ludziom coś za darmo

Ludzie bardzo chętnie korzystają z czegoś co mają za darmo, dlatego zaoferuj im darmowe porady. Możesz to zrobić w postaci infografiki, ebooka lub newslettera. Zamieść na swoje stronie internetowej baner reklamowy informujący o tej darmowej atrakcji. Skutkuje to wówczas zwiększeniem zaufania do Ciebie.

Reklama zewnętrzna

Miało być o internecie, ale nie należy zapomnieć o tym, że za pomocą reklamy zewnętrznej też możesz promować swoje strony internetowe. Pamiętaj aby na wszystkich materiałach drukowanych zamieszczać adresy swoich stron www. Drukujesz banery reklamowe, ulotki czy plakaty? Wszędzie zamieszczaj stronę internetową. Może nie być dużej ilości wejść z tych źródeł, ale musisz to robić, bo gdy już ktoś wejdzie, znaczyć to może, że jest bardzo zainteresowany ofertą Twojej firmy. Warto dodać również kod QR. Dzięki niemu możesz kierować odbiorcę na konkretną podstronę, na przykład z kontaktem lub daną ofertą.

You Might Also Like