Marketing

Jak oddziaływać na konsumentów? Model AIDA

Dziś poruszymy temat starego i wciąż aktualnego, pomimo głosów sceptyków, modelu AIDA, który stosowany jest przez wiele firm i agencji reklamowych z Warszawy.

Co oznacza ta tajemnicza nazwa? Określa ona etapy reakcji odbiorcy, który stać się ma w efekcie końcowym klientem.

Po kolei nastąpić musi:

A – Attention – Zwrócenie uwagi – Początkowo potencjalny klient musi zwrócić uwagę na nasz przekaz reklamowy. Pierwsza faza ma zatem za zadanie zebranie jak największej ilości zainteresowanych osób, które przejść mają do kolejnego etapu. Jak tego dokonać? Musimy zainteresować klientów na przykład ciekawym, przykuwającym wzrok designem. Tak samo ważne są strony internetowe. Atrakcyjne wizualnie musi być zarówno logo firmy, strony www oraz wszelkie materiały drukowane. Najlepiej zlecić zatem ich wykonanie profesjonalnym agencjom reklamowym z Warszawy.

I – Interest – Zainteresowanie – Kiedy już potencjalny klient zwróci uwagę na nasz przekaz należy go zatrzymać i spowodować aby przeszedł do kolejnego kroku. Musisz określić jakie korzyści otrzyma klient kiedy skorzysta z Twojej oferty. Co wyróżnia Twoją firmę od konkurencji? Jakie masz ceny? Jak wyglądają Twoje strony internetowe? Jeśli są atrakcyjne koniecznie musisz o tym napisać. Poinformuj klienta o jakości Twoich produktów lub usług. Wszystko to sprawi, że odbiorca zacznie chcieć Twojego produktu bądź usługi.
Dobrze jest skorzystać przy tym z usług agencji reklamowych, które zatrudniają profesjonalnych copywriterów.

D – Desire – Pożądanie – To inaczej chęć korzystania z usług danej firmy bądź też chęć zakupu produktu. Zrób wszystko aby potencjalny klient jak najbardziej tego pragnął. Musisz wyróżnić się z tłumu, nie tylko piękną oprawą graficzną stworzoną przez Ciebie, Twoich pracowników bądź agencję reklamową, ale także jakością swych usług. Nie możesz przy tym stosować fałszywego komunikatu. W obecnych czasach należy być uczciwym i szczerym wobec konsumentów, którzy są bardzo skorzy do wystawiania negatywnych opinii.

A – Action – Działanie – Na tym etapie należy sprawić aby skorzystanie z usługi bądź dokonanie zakupu było jak najprostsze, aby klient nie musiał długo się zastanawiać i dokonał tej akcji najszybciej. Jeśli prowadzisz firmę zadbaj o doskonały personel, który w profesjonalny obsłuży klienta. Jest to klucz do sukcesu. Bierz przykład z najlepszych. Zobacz jak działa Allegro. Ich przycisk „Kup Teraz” mówi o tym jak szybko i bezproblemowo można dokonać transakcji. Klienci są niecierpliwi, nie mają czasu na żmudne procedury. Ułatw im życie i spraw aby proces zakupu był jak najprostszy. Korzystaj przy tym z usług agencji reklamowych, które te zagadnienia dobrze znają.

You Might Also Like