Marketing

Dotarcie do klienta za pomocą stron www

Profesjonalne zaprojektowane strony WWW mają skutecznie przyciągać uwagę odbiorcy i informować go o nowym produkcie. Oczywiście można korzystać także z innych form promocji takich jak: wizytówki, ulotki, banery reklamowe itd. By reklama mogła spełnić taką rolę w chwili, gdy człowiek codziennie atakowany jest przez setki informacji, musi się czymś wyróżnić by osiągnąć zamierzony efekt jakim jest dotarcie do klienta. Dobra reklama ma być unikalna i ciekawa, tak samo jak strony www, ma przyciągnąć uwagę i zapisać się w pamięci widza. By tak się stało, jej twórcy korzystają z różnych metod. Jedni wykorzystują ludzkie emocje, inni – stawiają na śmiech i humor. Są jednak i tacy, dla których reklama skuteczna to reklama kontrowersyjna. Czy warto jednak w taką reklamę inwestować i czy będzie to skutkowało dotarciem do klienta?
Reklama kontrowersyjna ma pewną przewagę nad tradycyjną reklamą w internecie i stronami www. Unika powtarzania utartych haseł reklamowych, które większość z nas zna już doskonale. To ryzykowna forma przekazu, jednak jedno jest pewne – nie przejdzie ona bez echa. Dlaczego tak się dzieje? Bo reklama kontrowersyjna ma przede wszystkim szokować, musi też bazować na naszych emocjach.

Jak pozyskiwać klientów?

Reklama kontrowersyjna zazwyczaj bazuje na tych emocjach, które uznawane są za emocje negatywne. W reklamach internetowych tego typu pojawiać się może i szyderstwo, często przekraczane są tu również granice dobrego smaku. Po co to wszystko? Odpowiedź jest prosta – po to, by osiągnąć cel jakim jest dotarcie do klienta. Gdy wokół reklamy internetowej zaczyna się robić szum, głośno mówi się i o produkcie, który był głównym bohaterem owego przekazu reklamowego. Ryzykowna pozostaje jednak kwestia tego, w jaki sposób zamieszanie wokół danej reklamy wpłynie na sprzedaż produktu i dotarcie do klienta.

Tu, niestety, wyniki nie zawsze są tak dobre, jak chcieliby tego twórcy reklamy. Emocje negatywne zapisują się w pamięci odbiorcy, jednak zbyt często wpływają one negatywnie i na sposób postrzegania danego przekazu reklamowego, jak i samej reklamy. Reklama może być kontrowersyjna, jednak należy pamiętać o jednym. Z takiej ryzykownej formy przekazu reklamowego tylko nieliczni specjaliści potrafią umiejętnie korzystać. Kontrowersje są niebezpieczne, a w dziejach reklamy nie brak dowodów na to, że skandalizująca reklama może promowanemu produktowy lub usłudze przynieść więcej szkody niż pożytku i nie wpłynąć na dotarcie do klienta.

You Might Also Like