Content Marketing

Content marketing w 2015 roku

Koniec roku to czas podsumowań, ale też spojrzenia w przyszłość. Content marketing wciąż jest bardzo ważny i dostrzega to już większość przedsiębiorców oraz agencje reklamowe z Warszawy i innych miast.
Jaka jest definicja content marketingu? Pisaliśmy już o tym wcześniej, czas na krótkie przypomnienie. Otóż jest to tworzenie treści przydatnych dla odbiorców, co tworzone zgodnie z przemyślaną i spójną strategią daje przedsiębiorcom możliwość bezpośredniego wpływu na klientów.

Content marketing w roku 2014:

Już blisko 80% przedsiębiorców wprowadziło marketing treści do swoich działań w biznesie. Blisko 40% przedsiębiorców zauważa pozytywny wpływ content marketingu na ich biznes. Jest to zatem bardzo dobry wynik, szczególnie biorąc pod uwagę stosunkowo niski koszt tych działań i ich długofalowy wpływ na biznes. Co raz więcej agencji reklamowych w Warszawie zatrudnia osoby odpowiedzialne za tworzenie treści wartościowych dla użytkowników.
W Polsce niestety wciąż widać, że jest to dziedzina stosunkowo nowa i nie zbadana, dlatego firmy nie przygotowują się do tego w sposób odpowiedni. Jak we wszystkich działaniach marketingowych, także i tu należy obierać odpowiednia strategię i tworzyć plan działania. Wiedzą o tym agencje reklamowe, ale już niekoniecznie sami przedsiębiorcy. Warto zatem zobaczyć jak do content marketingu podchodzą firmy ze Stanów Zjednoczonych oraz jak wyglądają strony internetowe np start-up’ów. Zwrócić należy uwagę na bloga tych firm. Zazwyczaj blogi te obfitują w ogrom wiedzy. Nie są to jedynie wpisy, które mają pomóc w pozycjonowaniu a profesjonalne blogi eksperckie. Bardzo dobrze działa to na potencjalnych klientów, którzy dzięki dużej ilości ciekawych treści, mają większe zaufanie do firmy, a przy tym chętnie wracają na stronę aby dowiedzieć się wartościowych rzeczy. Można odnieść wrażenie, że blogi firmowe są jakby osobnym produktem danej firmy. Są one bardzo dobrze prowadzone według doskonałej strategii. Bierzmy zatem przykład.

Content marketing wciąż ewoluuje, więc warto przyjrzeć jakie zmiany przyniesie nowy rok.
Jak będzie wyglądał content marketing w roku 2015?

Na pewno warto zwrócić uwagę na wzrost znaczenia urządzeń mobilnych, co obserwujemy już od dłuższego czasu, ale obecnie wchodzi do na wyższy level. Użytkownicy co raz częściej przeglądają strony internetowe na urządzeniach mobilnych takich jak tablety czy telefony komórkowe, dlatego content marketing musi być doskonale do tych urządzeń przystosowany. Będzie się zwiększać czytelność treści na urządzeniach mobilnych.

W miarę rozwoju content marketingu, firmy będą mierzyć skuteczność swoich działań na tym polu w sposób bardziej szczegółowy. Przygotowywane będą specjalne raporty mówiące o tym jak content marketing wpłynął na rozpoznawalność marki i zaangażowanie klientów. Dzięki takim informacjom będzie można konkretnie stwierdzić, które treści są skuteczne, a które zbędne.

W roku 2015 zauważymy także próby zaangażowania użytkowników przez przedsiębiorców. Firmy będą starały się zachęcać użytkowników do tworzenia własnych treści w ramach serwisów firmowych. To działanie jest bardzo korzystne, bo generuje niewielkie koszty, a ma doskonały wpływ na wizerunek firmy.
Przedsiębiorcy będą zwracać uwagę na to, aby treści były maksymalnie wiarygodne czyli będą starali się jak najmniej w nie ingerować a dać pole do popisu odbiorcom.

Działania mailingowe również nie odejdą do lamusa. Agencje reklamowe z Warszawy wciąż mogą z czystym sumieniem oferować ofertę mailingową swoim klientom. Należy jednak nieco zmienić podejście do standardowych newsletterów, które zalewają skrzynki odbiorców w błyskawicznym tempie i równie szybko odbiorcy anulują subskrypcje. Dlatego w mailingu również należy zwracać uwagę na wartość dodaną. Oferować użytkownikom naprawdę wartościowy content, aby zaglądali oni chętnie do wiadomości słanych masowo przez firmy. Wszystkie działania służą nie tylko przedsiębiorcom, ale także potencjalnym klientom. Jest to bardzo dobry kierunek. Zadowolenie klienta będzie zdecydowanie na pierwszym miejscu.

Firmy, które ten trend zbagatelizują, mogą niestety w przykry sposób zderzyć się z rzeczywistością. Tu dużą rolę odgrywają agencje reklamowe, nie tylko te z Warszawy, ale wszystkie, które śledzą trendy i prognozy. To właśnie agencja reklamowa musi uświadamiać swoich klientów o nadchodzących zmianach, bo taka jest jej rola. Warszawa to miasto gdzie bez trudu każdy przedsiębiorca znajdzie odpowiednią agencję reklamową, która doskonale zna się na content marketingu.

Kolejny trend, który nie może zostać pominięty to context marketing. Nadchodzi wielkimi krokami również do Polski i wymaga szczegółowego omówienia, co też uczynimy w kolejnym wpisie.

You Might Also Like