logo
Custom Side Menu
 

Psychologia social media

Czy zadajesz sobie czasem pytanie co sprawia, że ludzie klikają w dane linki, obrazki, oglądają chętnie pewne treści a inne unikają? Jeśli nie, to warto się nad tym zastanowić, bo może mieć to kluczowe znaczenie w powodzeniu Twojego biznesu. Dobra agencja social media doskonale o tym wie, dlatego dowiedz się jak to robić.

Z pomocą przy chodzi nam tu psychologia behawioralna, której zgłębienie może skutkować lepszym zrozumieniem odbiorców w social mediach.

1. Agencja Social Media – Wzajemność

Jeśli ktoś Ci coś daje lub wyświadcza Ci przysługę czujesz się często wobec tej osoby zobowiązany do odwdzięczenia się. W jaki sposób świadomość tego zjawiska możesz wykorzystać w social mediach?
Jest to proste. Daj ludziom coś co będzie dla nich przydatne. Zastanów się dobrze czego Twoi czytelnicy potrzebują. Może dysponujesz wiedzą, która będzie dla nich przydatna. Jeśli tak, to śmiało podziel się nią. Pamiętaj jednak o doskonałej formie. Możesz stworzyć interesującą infografikę, ebooka lub ciekawy wpis z dziedziny, która jest Ci bliska. Jeśli czytelnicy uznają tą treść za ciekawą, bardzo szybko podzielą się nią z innymi i tym samym dotrzesz szybko do dużego grona odbiorców.
Wyszukuj tematy, których nikt wcześniej nie poruszał, aby się nie powtarzać, lub maksymalnie rozwiń temat. Dawaj konkretne rady i rozwiązania.

2. Empatia

Aby w odpowiedni sposób zrozumieć oczekiwania ludzi dobrze jest wykreować sobie „osobę” tzw personę. Agencja social media zazwyczaj od tego rozpoczyna swoją pracę. Wyobraź sobie konkretnego człowieka. Zastanów się kim jest, ile ma lat, gdzie pracuje, jaki jest jej/ jego stan cywilny i status majątkowy. Tworzenie takiej persony jest procesem nieco bardzo bardziej skomplikowanym, co omawiać będziemy w kolejnych artykułach na stronie naszej agencji reklamowej.
Pomaga to w zrozumieniu sposobu myślenie użytkownika. Pamiętaj, że to co podoba się Tobie nie musi podobać się innym, a chcesz mieć jak największą ilość zadowolonych odbiorców. Wykaż się zatem dużą dozą empatii. Wczuj się w sytuację osób w różnych sytuacjach życiowych.

3. Przyciągająca grafika

Nie od dziś wiadomo, że grafika przyciąga bardziej niż tekst, dlatego musisz pamiętać aby każdy post miał doskonałą oprawę, najlepiej z tytułem. Spraw aby grafika była zauważalna, przyciągająca, ale nie nachalna i krzykliwa. Trzeba się tu kierować dobrym gustem. Taką grafikę może dla Ciebie przygotować każda agencja reklamowa w Warszawie.
Dużym zainteresowaniem cieszą się obecnie filmy video. Wejdź na swój profil na Facebooku i sprawdź co przyciąga Twoją uwagę i dlaczego. Staraj się zrozumieć swoje odczucia, będzie wtedy łatwiej tworzyć ciekawe treści.

4. Krótko i treściwie

Social Media nie są dobrym miejscem do pisania elaboratów. Dobra agencja social media wie jak do tego podejść. Posty na portalach społecznościowych powinny być stosunkowo krótkie, ale nie zdawkowe. Wystarczy ok 200 – 250 znaków aby zaciekawić odbiorców i przekierować ich do Twojej strony gdzie znajdą rozwinięcie tematu. Na swojej stronie masz większe możliwości jeśli chodzi o edycję tekstu, dzięki czemu będzie on bardziej czytelny. Na swojej stronie internetowej zadbać możesz o zaznaczenie ważnych rzeczy pogrubieniem czcionki, możesz tworzyć nagłówki aby rozdzielić tekst na działy oraz dodawać grafiki, które wspomogą zrozumienie artykułu. Zobacz jak takie treści tworzą agencje reklamowe w Warszawie oraz jakie tworzą strony internetowe.

5. Interakcja z odbiorcami

Staraj się kontaktować z fanami poprzez portale społecznościowe i inne strony internetowe. Zobacz jak robi to agencja social media. Dzięki temu widzą oni, że ktoś się nimi interesuje i nie pozostaje obojętnym na to co piszą a jest to bardzo ważne w budowaniu wizerunku marki.
Angażuj także swoich odbiorców. Zadawaj im na przykład pytania. Dzięki temu nowi użytkownicy będą dołączać się dyskusji. Często twórz ciekawe konkursy i inne akcje. Social media to doskonałe miejsce aby wykazać się kreatywnością. Jeśli nie masz pomysłów zgłoś się agencji reklamowej w Warszawie, która ma doświadczenie w działaniach społecznościowych.

Aleksandra Ksann